voedingsmiddel

voedingsmiddel · 22. december 2018
Bedankt voor de mooie opkomst. Wij hadden alvast veel plezier! Veel liefs Kelly, Sofie en Otkas Paramedische Praktijk
voedingsmiddel · 19. december 2018
Ongezouten noten zijn heel gezond. Ze bevatten veel eiwitten, vezels, calcium, magnesium, zink, kalium, ijzer en vitamine E en ze verlagen ook nog eens de LDL (slechte) cholesterol. 1 handje noten eten per dag is dus zeker een goed idee. Overdrijf echter niet met deze porties, want veel noten eten leveren je ook al snel veel calorieën.

voedingsmiddel · 05. december 2018
Vanaf heden staat de volledige sportvoedingsbundel online.
voedingsmiddel · 05. december 2018
Vanaf heden zijn alle recepten via de website te raadplegen.

voedingsmiddel · 28. oktober 2018
Wist je dat een gewone aardappel iets minder calorieën en koolhydraten bevat dan een zoete aardappel? Gewone aardappel rauw: 88 kcal, 19 gram koolhydraten (per 100 gram). Zoete aardappel rauw: 98 kcal, 21 gram koolhydraten (per 100 gram). De verschillen in eiwit, vezels, calcium, vitamine B1,B2 en vitamine C zijn eigenlijk minimaal. Wat wel opvalt is dat de oranje variant veel betacaroteen bevat. Conclusie: beide aardappelen zijn even gezond om een lunch of avondmaal mee te bereiden.