voedingsmiddel

voedingsmiddel · 14. oktober 2020
Uitgelicht: asperges Asperges zijn het hele jaar door beschikbaar, maar worden het hele jaar door ingevoerd vanuit landen zoals Peru. Traditioneel gezien loopt ons eigen aspergeseizoen van april tot eind juni. Het verschil in kleur tussen asperges ligt aan de manier waarop ze groeien. Witte asperges groeien alleen onder de grond, terwijl groene asperges boven de grond groeien. Zodra de witte asperges in aanraking komen met zonlicht, wordt de steel namelijk groen.
voedingsmiddel · 12. oktober 2020
Behoort avocado tot fruit of groente? Botanisch gezien is een avocado een vrucht, het is namelijk een eenzijdige bes. Toch worden avocado’s als groente gezien. Avocadovruchten worden voornamelijk rauw gegeten. Het verkleuren van het vruchtvlees bij blootstelling aan de lucht (enzymatische bruinkleuring) wordt tegengegaan met bijvoorbeeld citroen- of limoensap. Daarom vind je dit ingrediënt ook in bijna alle recepten voor quacamole terug.

voedingsmiddel · 08. oktober 2020
Een verse ananas is een heerlijk zoete tropische vrucht. Ananas is het lekkerst wanneer hij al rijp is op het moment dat hij geplukt wordt. Maar dat weet je natuurlijk niet wanneer je in de winkel staat. Hoe herken je een rijpe ananas? Vind alle tips op de Facebookpagina terug.
voedingsmiddel · 25. september 2020
Cacao bevat veel flavanolen. Van flavanolen wordt beweerd dat ze een beschermend effect hebben op hart- en vaatziekten. Zwarte chocolade bevat het meeste cacao van alle chocoladesoorten, daarom wordt ze ook vaak als gezond beschouwd. Wat moet je weten? Vind het antwoord hierop terug op de Facebook pagina

voedingsmiddel · 22. december 2018
Bedankt voor de mooie opkomst. Wij hadden alvast veel plezier! Veel liefs Kelly, Sofie en Otkas Paramedische Praktijk
voedingsmiddel · 19. december 2018
Ongezouten noten zijn heel gezond. Ze bevatten veel eiwitten, vezels, calcium, magnesium, zink, kalium, ijzer en vitamine E en ze verlagen ook nog eens de LDL (slechte) cholesterol. 1 handje noten eten per dag is dus zeker een goed idee. Overdrijf echter niet met deze porties, want veel noten eten leveren je ook al snel veel calorieën.

voedingsmiddel · 05. december 2018
Vanaf heden staat de volledige sportvoedingsbundel online.
voedingsmiddel · 05. december 2018
Vanaf heden zijn alle recepten via de website te raadplegen.

voedingsmiddel · 28. oktober 2018
Wist je dat een gewone aardappel iets minder calorieën en koolhydraten bevat dan een zoete aardappel? Gewone aardappel rauw: 88 kcal, 19 gram koolhydraten (per 100 gram). Zoete aardappel rauw: 98 kcal, 21 gram koolhydraten (per 100 gram). De verschillen in eiwit, vezels, calcium, vitamine B1,B2 en vitamine C zijn eigenlijk minimaal. Wat wel opvalt is dat de oranje variant veel betacaroteen bevat. Conclusie: beide aardappelen zijn even gezond om een lunch of avondmaal mee te bereiden.